De schijnbare verwarring van de Franse regering toont aan waarom ecocide een INTERNATIONALE misdaad zou moeten zijn

WhatsApp Afbeelding 2021-03-19 om 23.21.11.jpeg

Kort nadat het Franse parlement een binnenlandse "ecocide"-wet had aangenomen onder een zwakke definitie als een eenvoudige overtreding met weinig kans om goed gehandhaafd te worden, steunde het ook een amendement dat eiste dat het verslag zou uitbrengen over de voortgang om van ecocide een misdaad in het internationaal recht te maken.

Deze ogenschijnlijke verwarring toont een duidelijke terughoudendheid om krachtige wetgeving op binnenlands niveau op te stellen - misschien niet verwonderlijk vanwege ingebedde economische relaties.

Dit is precies waarom onze campagne pleit voor een internationale misdaad van ecocide. Er is politieke veiligheid in aantallen. En er is economische veiligheid in een overgangsperiode, die essentieel zal zijn om bedrijfspraktijken te veranderen.

We kijken daarom uit naar de vooruitgang van Frankrijk op internationaal niveau, ondanks het teleurstellende binnenlandse resultaat.

Europees Parlement stemt om ecocide-wet serieus te nemen

Luxemburg: "bereid om de erkenning van ecocide te steunen".